Jump to content

Entry for December's Guitar Of The Month contest is now open!
http://www.projectguitar.com/forums/topic/49144-guitar-of-the-month-december-2017/

Prostheta

Saturday Shop Shot - post photos of your bench as it is!

Recommended Posts

curtisa    466

For a second there I thought we might have to break the news gently to @sdshirtman that he might have forgotten a moderately important step in his cavity routing process ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prostheta    1,257
On 3/2/2017 at 11:08 PM, MiKro said:

Well more today, Still a lot of crap to do. Getting ready for foundation repair. Hope this vid works LOL!!

Yep and a picture of this old slow fatman. :)

 

 

 

So.

  • hopefully
  • soon

Shit out of there? Here's to hoping Mike. It's a good space to make use of, but hell....where did all that crap come from?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
MiKro    142

That's the crap stuffed behind other crap, that was stuffed with more crap and it is that is now seeing the light.  LOL!!

No it is not out of there yet. have other things that became a priority for the next few days. So the crap will get pushed to a side for a few days.

MK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MiKro    142
10 minutes ago, Prostheta said:

"swept around in circles"

Yep something like that :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mr Natural    239

the neglected work bench in front of where my wife parks in the garage. sad bodys from projects started long ago sit to the right- a p bass, a j bass, 2 strats, an Uli Jon Roth Sky guitar body- a bunch of crap on top- and the ken lawrence body I just started up again to the right. The other side of my garage is tented up as a "spray booth" at the moment. The site of my cheap ass band saw reminds me how I need real tools-maybe one day. 

003.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prostheta    1,257

Today is jig day. Specifically, two tapering jigs for Season 1 feature builds....there are clues to be had here....

IMG_8773.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prostheta    1,257

Bonus game for more winning of great pleasure and satisfaction to be of customer. (sorry, I lapsed into eBayer speak)

Post your clamps. This doesn't include my couple of quick-clamps and the pipe-clamps (I-beams?) I use for body blanks. The ones with the big thick cast frames are Würth's Bessey copies/rebranded F-clamps. 1250lbs? Hell yeah. Clamps cost a bomb over here in Finland. Short of buying in from elsewhere in the EU, Würth seem to do the best heavy duty stuff. Still not cheap, but worth the investment.

IMG_8775.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mr Natural    239

my shop as it sits right now- the ladder is part of the "spray tent" that I took down before sanding the hell out of some parts today. I usually have  2 more benches which are down stairs in our basement, good news is my daughter who is staying with us while her new home is built is about to move out in 3 weeks, which means I can keep one of the cars out of the garage and re-populate my shop with said benches in basement. Boxes along back wall are for packing up misc crap said daughter owns and brought with her. (there are 20 uhaul boxes behind the table saw) 

003_1.jpg

004.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
MiKro    142

I will post my clamps after I finish with what is being glued up. LOL!! Currently doing a neck rework on an Epiphone. Damn I hate that poly. .Removal is a bitch. used the heat gun and the damn fretboard came off. I Think is was already coming off. LOL!! Yep even the truss rod was not routed straight. My god what crap. once the fretboard is back on I will make a headstock lam to cover the gouges in the tuner holes that broke out when it was drilled oversized for new tuners.. I have filled those with epoxy mixed with sawdust. :) Once done repaint and move on.

mk

Share this post


Link to post
Share on other sites
MiKro    142

Here are most of my clamps. The spring clamps and bar clamps are in the storage. :)

 

 

clamps.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
ScottR    1,366

Too organized for me too. I like to toss all my clamps into a bucket and then just grab one and see what comes out with it. Where's the fun in being able to grab one at a time?

<_<

SR

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
MiKro    142

@ Carl and Scott.

When it comes to clamps they need to be ready to use. You can never have enough clamps. I hate looking for one when I am doing a glue up. Anything else it doesn't matter. LOL!!!

MK

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ScottR    1,366
14 hours ago, MiKro said:

You can never have enough clamps.

Truer words were never spoken.
SR

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ScottR    1,366

I thought you had a rack of palm gouges there.....then I enlarged it and saw they were violin clamps. I was getting ready to accuse you of holding out on sharing your carving skills with us.

SR

Share this post


Link to post
Share on other sites
pan_kara    151

Here's a weekend shot from my little tight room. The main table has been occupied by my thicknessing jig for the past week or two because I was trying to get the back of a body straight after having glued the two halves at an angle.

TRQ_6207_zpspzvqadnt.jpg

This is the result: 

TRQ_6208_zpsu3vw2g9k.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prostheta    1,257

Nice hearing from you as always, Piotr! Looks like a better working space than your balcony, right?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pan_kara    151

thanks Carl! Yea, I had to find an enclosed space when moving across from France to Switzerland, balcony wouldn't work. Its still an apartment so I have noise and space limitations (no bandsaw for me) but at least the space is fully dedicated to this now. This is a major improvement for me since I don't have a lot of time for building, just 15 minutes to 1-2 hours at a time here and there. The fact that I don't have to set everything up each time (and clean up afterwards) makes the difference between almost not being able to do anything and actually pushing the builds along.

looking forward to the youtube series BTW!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prostheta    1,257

Me too. Its been a lot of work and preparation. I just hope I can brush up nice for the camera and all that. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
pan_kara    151

yea .. I released a full guitar build video recently, where I filmed the whole process of building a mini guitar for my daughter - I had almost 10h of material, I literally filmed almost every step of the process except things like finish sanding, every coat of lacquer etc. This was over 3 years ago, it took me 3 years to find the time to edit all of that material into 13 youtube episodes of ~10-15 minutes each. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×